Microsoft Office Powerpoint Çalışma Notları (5. Sınıflar İçin)




MS OFFICE POWERPOINT ÇALIŞMA KAĞIDI


PowerPoint; hareketli metin, resim, grafik veya tablolar gibi nesneler içeren, slaytları hazırlayarak sunu oluşturmamızı sağlayan bir programdır.  PowerPoint 2007’de kullanıcı ara yüzü tamamen değişmiştir. Eski versiyonlarından çok farklı yeni bir ara yüz sunmuştur. Menüler ve araç çubuklarının yerine şerit’ler gelmiştir.


*Powerpoint’te açılan bir dosyaya sunum, sunumun içindeki her bir sayfaya slayt denir.

PowerPoint 2007’de öğrendiğimiz sekmeler şu şekildedir:






1. Giriş: Pano işlemleri, slayt işlemlerinin (slayt ekleme, slayt düzeni değiştirme, slayt silme gibi işlemler) yazı tipi biçimlendirmelerinin, paragraf ayarlarının yapıldığı sekmedir.



2. Ekle: Bir sunuya; tablo, resim, şekil, diyagram, grafik, metin kutusu, ses, köprü, üst ve alt bilgi gibi nesneleri eklemek için kullanılan sekmedir.  

Metin kutusu; bir slayt eklendiği zaman varsayılan olarak metin kutuları da eklenir. Ancak istenirse daha fazla metin kutusu eklenebilir.

Şekiller; Dikkat çekmek istediğiniz yazıları otomatik şekiller ekleyerek içlerine yazabilirsiniz.

Köprü ve eylem düğmeleri; slaytların içeriğinde yer alan herhangi bir metne veya nesneye gösteri ekranın­dayken tıklandığında bilgisayarınızda var olan dosyanın açılması, bir web sitesine bağlanması veya sunudaki başka bir slayda gidilmesi sağlanabilir.

Yazılar sadece metin kutularının içine yazılabilir. Resimler metin kutularının içine eklenemez.

 






3. Tasarım: Slaytlara; tema, yazı tipi, renk şeması veya arka plan stilleri vermek ve sayfa ayarlarını değiştirmek için kullanılan sekmedir. Bunlar slaytları görsel olarak zenginleştirmek için yapılan işlemlerdir.


 

4. Animasyonlar: Slayt geçiş efektleri, otomatik geçiş, özel animasyonları ayarlamak için kullanılan sekmedir.

Slayt geçişleri; Slayt gösterisi görünümündeyken, bir slayt ekrana gelirken ve diğer slayda geçer­ken slaytlar arasına geçiş efektleri vermeyi sağlar.

Otomatik geçiş; Slaytların otomatik olarak ekrana gelmesini istiyorsanız Animasyonlar sekmesinin Bu Slayda Geçiş grubundan Slaydı İlerlet alanından Otomatik Olarak ku­tucuğuna istenilen süre girilebilir. Böylece gösteri esnasında belirtilen süre geçtikten sonra bir sonraki slayda geçiş yapılır.

Özel animasyon; Slaytların içeriğinde yer alan metin veya nesnelere animasyon vererek slayt gösteri­si esnasında hazırladığınız sunuyu hareketli bir şekilde sunabilirsiniz. Özel animasyon sayesinde nesnelerin ekrana gelme sıralarını değiştirebiliriz.

 

Hazırlanan sunumu tam ekran görüntülemek için F5 kısa yol tuşunu kullanabilirsiniz.



 Sunum yaparken dikkat etmemiz gerekenler:

1.      Konuya uygun görseller kullanmak

2.      En fazla 9 satır kuralına uymak

3.      Yan yana cümleler yerine alt alta madde işaretleri ile yazılmış cümleler kullanmak

4.      Önemli kelimelerin altı çizilerek, kalın yapılarak ya da farklı renkte yazılarak dikkat çekmek

5.      Önemli cümleleri vurgulamak için çerçeve-otomatik şekil kullanmak

6.      Her slaytta konuya uygun başlık kullanmak

7.      Her slaytta resim-metin ve boşlukları eşit oranda dağıtmak

 

Temel Sunu işlemleri

Sunu hazırlama yazılımı ile yapılan temel işlemler şunlardır:

 Yeni bir sunu açma

 Kayıtlı bir sunuyu açma

 Sunu kaydetme ve kapatma

 Sunuyu paketleme

 

1.3.1. Yeni Bir Sunu Açma

Sunu hazırlama programı başlatıldığında zaten yeni ve boş bir sunu açılır. Bunun dışında sunu hazırlama programı ile yeni bir sunu açmak için çeşitli yollar vardır.

 Ofis düğmesine tıkladıktan sonra  simgesine tıklayarak 

 Hızlı erişim araç çubuğundan ―Yeni‖ komutunu tıklayarak,

 Klavyeden CTRL+N tuş birleşimini kullanarak  yeni bir sunu açabiliriz.

 

 

1.3.2. Kayıtlı Bir Sunuyu Açma

Sunu hazırlama programıyla daha önceden hazırlanmış olan sunuları açmak için kullanacağımız çeşitli yollar vardır. Bunlar;

 Ofis düğmesine tıkladıktan sonra  simgesine tıklayarak

 Hızlı erişim araç çubuğundan ―‖ komutuna tıklayarak

 Klavyeden CTRL+O tuĢ birleşimini kullanarak

 

AĢağıda Ģekilde görülen ―Dosya Aç‖ iletişim kutusu vasıtasıyla ilgili dosya bulunur ve ―Aç‖ düğmesine tıklanılarak dosya açılır.

1.3.2. Sunu Kaydetme ve Kapatma

Sunu dosyası içerisinde yapmış olduğumuz çalışmaları/değişiklikleri kaybetmemek için kaydetmemiz gerekir.

Kayıt işlemi sırasında sunu dosyasına bir isim (dosya adı) ve kayıt yeri belirtmemiz gerekir. İlk seferde bu isim ve kayıt yerini belirttikten sonra yapacağımız kayıt işlemleri hep o dosya üzerine yapılacaktır.

Bir sunu dosyasını kaydetmek için;

 Ofis düğmesine tıkladıktan sonra  düğmesine tıklayarak,

 Hızlı erişim araç çubuğu üzerinde bulunan  simgesine tıklayarak,

 Klavyeden CTRL+S tuş birleşimini kullanarak kayıt işlemlerimizi gerçekleştiririz.

Eğer bir sunuyu farklı isimle veya farklı bir konuma kaydetmek istersek ofis düğmesi tıklandıktan sonra açılan menü üzerinden   seçeneğini seçerek veya klavyeden F12 tuşuna basarak kayıt işlemimizi gerçekleştiririz.

Farklı kaydet seçeneğinin altında aşağıdaki resimde görüldüğü gibi birden fazla kaydetme seçeneği ve açıklaması yer alır.


Kayıt işlemlerimizi tamamladıktan sonra, sunu ile işimiz bittiğinde sunumuzu aşağıdaki şekillerde kapatabiliriz:

 Klavyeden ALT+F4 tuş birleşimiyle;

 Çalışma alanının sağ üst kısmında bulunan düğmelerden üzerinde (çarpı) işareti olan  düğmeye tıklayarak,

 Ofis düğmesi tıklatıldıktan sonra açılan menünün sağ alt kısmında yer alan  düğmesine tıklayarak sunuyu kapatır ve sunu hazırlama programından çıkış sağlarız.


Bu çalışma kağıdını bilgisayarınıza indirmek için tıklayınız.

Powerpoint Kim Milyoner Olmak İster oyunu için tıklayınız.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski
'

İletişim Formu